20.03.2020 14:22

Koronavirustilanne on nopeasti muuttunut viimeisen viikon aikana ja meidän jokaisen on toimittava vastuullisesti noudattaen terveydenhuollon ammattilaisten ohjeita ja viranomaisten määräyksiä, jotta vaikeasta tilanteesta selvittäisiin mahdollisimman vähäisin vaurioin.

Me Kinnusen Myllyssä olemme ottaneet käyttöön useita varotoimenpiteitä, millä pyrimme siihen, että tavaran toimitukset voidaan hoitaa normaalisti myös näissä poikkeusoloissa. Tuotantomme jauhomyllyssä, kauramyllyssä ja rehutehtaassa toimivat normaalisti, kuin myös asiakaspalvelumme ja kaikkien tuotteiden toimitukset.

Me Kinnusen Myllyssä olemme varautuneet tilanteeseen mm. seuraavin toimenpitein:

Kotimaista viljaa riittää hyvin tällä satokaudella kotimaiseen kulutukseen, joten uskomme, että tuotteiden toimituskyky pystytään pitämään yllä myös poikkeusoloissa. Suurimpana riskinä koemme työntekijöiden yhtäaikaisen sairastumisen, mutta siitäkin uskomme välttyvämme noudattamalla yllä mainittuja varotoimenpiteitä.

Kotimaisten elintarvikeyritysten toiminta- ja toimituskyvyn säilymisellä varmistetaan ruokatarvikkeiden riittävyys myös poikkeusoloissa, kun elintarvikkeiden tuonnissa tulee mahdollisesti ongelmia tai viiveitä. Suomessa 80 % elintarvikkeista on kotimaista alkuperää, joten olemme ruokahuollon suhteen hyvässä asemassa.

Seuraamme tilanteen kehittymistä ja viranomaisten tiedotusta ja päivitämme ohjeistuksiamme tarvittaessa. Jos tilanne muuttuu ja toimituskyky uhkaa vaarantua, tiedotamme siitä asiakkaitamme.